<
actueel / nieuws

Perloo

03 maart 2014

Eind februari werd de game Perloo van Perceptor gelanceerd. De makers omschrijven de game als een geometrisch sprookje. Perloo is een ludiek experiment, misschien zelfs een filosofische propositie. Maar de game is vooral een compact en tergend moeilijk puzzelspel.

Schud de lethargie van je af en vind een weg naar de echte wereld. Los een serie breinbrekende uitdagingen op.


In Perloo beïnvloedt de echte wereld de virtuele puzzelwereld, en vice versa. Perloo speelt met fysica, kwantummechanica, filosofie, optica en perceptie om een wereld te creëren met eigen regels. De game heeft zijn wortels in het essay Experience van Ralph Waldo Emerson, die de vraag stelt: 'Where do we find ourselves?'

Door te breken met conventies, presenteert Perceptor een game die de speler dwingt uit zijn comfort zone te komen. Een wereld die abstract is in haar presentatie, maar verstrengeld met de echte wereld in zijn gedrag. Het spel heeft geen menu, geen hulp en geen zichtbare score. Alleen een zwarte doos. Kun je het kraken ?

Perloo is de eerste zelf uitgegeven game van Perceptor. De game werd ondersteund vanuit het Gamefonds: >> Perloo

Meer informatie en downloaden kan op: http://perloogame.com/about/

Meer informatie over Perceptor is te vinden op: http://perceptor.nl/