<
actueel / nieuws

Skies of Saturn

12 mei 2014

Verkenning en ontdekking in een abstracte wereld van beeld en geluid. Het draait niet om winnen, maar ook niet om verliezen. Control Magazine interviewde oprichter Karel Millenaar over de game Skies of Saturn, een spel ontworpen om tot rust te komen.

In Skies of Saturn kunnen gebruikers de fictieve atmosfeer om de planeet Saturnus verkennen met een zeilbootachtig vervoersmiddel. De speler beweegt zich voort op de windstromen van de planeet waarbij hij allerlei obstakels en organismen tegenkomt.

'Je zeilt door een voortdurende veranderende wereld waar de wind eeuwig waait door nauwe kloven en wijdse luchten'. In open gedeeltes is het fijn de wind te vangen om snel afstanden te overbruggen. In nauwere stukken is het beter tegen de wind in te gaan, zodat je soepel kunt bewegen. Beeld en klank reageren op je aanwezigheid. Het helpt dus om af en toe letterlijk tegen de stroming in te gaan. Op die manier ontdek je plekken waar de wind je anders nooit had gebracht. 'Rustig rebelleren' noemt Millenaar dat. De succesvolle game Journey diende als inspiratiebron. Maar in tegenstelling tot bij die game, bekijk je de wereld in Skies of Saturn van boven en kom je geen andere spelers tegen.

Lees hier het volledige interview van Control Online met Karel Millenaar: control-online.nl

De game wordt gebouwd met partners Gray Lake Studios, Hence Games, Tapage, Yannick van den Berg en Wijnand van Tol.
Skies of Saturn wordt ondersteund vanuit het Gamefonds: >> Skies of Saturn