<
toekenningen

Regeling Digitale cultuur → Productontwikkeling

Antinnitus, play tinnitus anyway

Antinnitus

€ 23.000

Bedenker van het project 'Antinnitus, play tinnitus anyway', Marcel Geraeds, is musicus en zelf chronisch tinnitus patiënt. Antinnitus behelst een serious game in VR waarmee tinnitus kan worden bestreden. Patiënten kunnen kleine games in een interactieve hooromgeving in VR spelen. Door middel van biofeedback treedt regulering van het brein op en wordt het brein getraind het tinnitussignaal los te laten. De eerste tests zullen worden gedaan met een deelnemersgroep van dertig mensen in een controleerde omgeving met medische specialisten, wetenschappers en een VR-ontwikkelaar. Het doel is om een VR-omgeving te ontwikkelen waarin de deelnemers meetbaar invloed kunnen uitoefenen op hun brein en het tinnitussignaal middel een VR-game. De subsidie wordt gebruikt voor het artistieke experiment en de ontwikkeling van de VR-omgeving. Hiervoor zal worden samengewerkt met VR-studio House of Secrets. Vanuit de medische hoek zullen onder meer Neurotherapie Centrum Hilversum en Jamzone meewerken aan de tests.