<
toekenningen

Deelregeling Talentontwikkeling → Talentontwikkeling

Giorgio Toppin

Giorgio Toppin

€ 24.000

Giorgio Toppin is in 2007 zijn eigen herenkledinglabel XHOSA gestart. Na verschillende niet afgeronde opleidingen besloot hij om in de praktijk aan de slag te gaan. Het belangrijkste idee achter XHOSA is de behoefte om een gevarieerder en breder scala aan items te bieden voor de moderne man. Met zijn collecties probeert Toppin het verhaal te vertellen over wat het betekent om een zwarte man te zijn in de hedendaagse maatschappij. Het komende jaar richt de ontwerper zich op de realisatie van een nieuwe collectie rondom het thema van diaspora. Hiervoor gaat hij terug naar zijn roots in Suriname om onderzoek te doen naar vakmanschap en lokale ambachten. Dit onderzoek vertaalt hij vervolgens naar de context van de XHOSA-wereld: een plek van hedendaagse mode. De collectie wordt aan het einde van het jaar gepresenteerd tijdens de New York Fashion Week.

website

www.goxhosa.com