<
toekenningen

Deelregeling Digitale cultuur → Game

Now There Be Goblins

Shocktopus Games

€ 19.700

'Now There Be Goblins' is een VR-game die elementen leent uit het genre 'tower defenser' om zo een spelervaring te creëren die VR-gamers zowel lichamelijk laat bewegen, als strategisch laat nadenken. In de game stapt de speler in de schoenen van een simpele smid die op een dag overrompeld wordt door goblins. Met een hamer kunnen deze goblins worden teruggemept naar hun eigen dimensie of worden weggejaagd met kanonnen of blokkades. De doelgroep van de game bestaat uit spelers tussen de vijftien en dertig jaar oud, die bereid zijn een VR-bril te kopen en graag iedere dag games spelen. Shocktopus Games constateert dat er binnen deze groep vraag is naar games die zowel gebruikmaken van de mogelijkheden van VR, als de mogelijkheid bieden om vooruit te komen in het spel. Het doel van het project is om tot een basisversie van het spel te komen en een partnership aan te gaan met een uitgever. Het kernteam bestaat uit Yassine Minjon, Tom van Dijk en Yamir Oldenburg.