<
toekenningen

Deelregeling Vormgeving → Publicatie

Object-Oriented Identity

Studio Zsofia Kollar

€ 12.193

'Object-Oriented Identity' betreft een onderzoek en boek van ontwerper Zsofia Kollar over gewilde objecten uit de hedendaagse, populaire cultuur. Ze analyseert de geschiedenis en verhalen achter objecten die we dagelijks tegenkomen, die uit zowel hoge als populaire cultuur komen en die inmiddels als iconen worden gezien. Ze stelt dat we in de westerse maatschappij verslaafd zijn geraakt aan het kopen en bezitten van spullen en dat we voor een meer duurzame wereld moeten afkicken van deze verslaving. Ze wil bereiken dat men zich meer bewust wordt van consumenten-gedrag en dat men zich bij aanschaf van nieuwe spullen meer laat leiden door overwegingen in duurzaamheid dan door marketing en de identiteit die we denken eraan te kunnen ontlenen. De publicatie is een samenwerking met uitgever Art Paper Editions uit Gent, redacteur Jurgen Maelfeyt en grafisch ontwerper Lien Van Leemput.

website

zsofiakollar.com