<
toekenningen

Deelregeling Talentontwikkeling → Talentontwikkeling

Post Neon

Post Neon

€ 24.000

Post Neon is een multimedia ontwerpstudio opgericht door Jim Brady en Vito Boeckx. Beiden zijn in 2018 afgestudeerd aan de bacheloropleiding Man and Communication van de Design Academy Eindhoven. De studio richt zich op het ontwikkelen van digitale ervaringen, installaties en video's. In hun praktijk onderzoekt het duo alternatieve realiteiten, fysieke en niet-fysieke ruimtes met als doel de digitale scheiding tussen maker en beschouwer te doorbreken. Komend jaar willen de ontwerpers hun positie als 3D content specialisten versterken en hun onderzoek naar de toepassing van creatieve technologie voortzetten. Ze gaan projecten ontwikkelen op het gebied van 'Virtual Content for News', 'Virtual Textiles', 'Data' en 'Future Interfaces'. Voor het eerste project, dat zich focust op het integreren van Augmented Reality in meer traditionele media, beoogt Post Neon een samenwerking op te zetten met ofwel NRC Handelsblad, Volkskrant of Vice. Daarnaast gaat het duo samen met bestaande partners, als Innovation Space Eindhoven, Impakt Festival en de Effenaar een installatie bouwen. De grondslag voor de installatie is een onderzoek naar hoe technologie ons gedrag en waarnemingen beïnvloeden. Middels fysieke interacties, zoals handgebaren kan het publiek de augmented realtity manipuleren. Tot slot betrekken de ontwerpers verschillende mentoren op het gebied van professionalisering bij hun ontwikkeling, zoals presentatrice Isolde Hallensleben, die Post Neon begeleidt in het versterken van hun communicatievaardigheden.

website

www.post-neon.com