<
toekenningen

Professionalisering House of Thol

€ 7.500

Ontwerpstudio House of Thol is niet afhankelijk van één soort inkomsten en heeft daardoor de effecten van de covid-19-crisis kunnen afzwakken. Vooral de kanalen waarin de studio onafhankelijk opereert liepen door en een eigen verkoopkanaal werd gestart. Hierin werd de Patera Magnus-schaal – een eigen product van de studio – direct aan de eindgebruiker, zonder tussenkomst van de winkel verkocht. House of Thol wil nu samen met experts een strategie bepalen om deze manier van verkoop zo effectief mogelijk aan te pakken, ook voor andere producten. Door het opstellen van een gerichte strategie voor directe verkoop en door ervoor te zorgen dat de studio daar zowel on- als offline voor is ingericht, krijgt House of Thol de regie over de eigen praktijk steviger in handen. Het is slechts één kanaal van inkomsten, maar wel precies het kanaal dat ruimte geeft voor onafhankelijkheid en artistieke vrijheid, en de verschillende takken van de collectie verbindt. House of Thol betrekt de expertise van Frisky agency en de Redactiegasten bij dit project dat ook kansen biedt voor andere ontwerpers. Op deze manier kunnen ontwerpers namelijk hun producten verkopen volgens hun eigen voorwaarden en met oog voor de eigen artistieke vrijheid.

website

www.houseofthol.nl