<
toekenningen

Professionalisering Karim Adduchi

€ 7.500

In reactie op zijn succesvolle project 'Social Distancing Fabric' wil Karim Adduchi een reeks producten ontwikkelen gericht op de gemeenschap. Dit gezamenlijke borduurproject, dat is opgezet tijdens de lockdown toen veel van de geplande werkzaamheden van Karim Adduchi wegvielen, bood een creatieve uitlaatklep en gaf mensen de kans deel uit te maken van een collectieve inspanning terwijl ze net als velen alleen thuis zaten. Tweehonderd deelnemers uit binnen- en buitenland ontvingen een na te borduren tekening van Karim Adduchi en het verzoek hieraan een persoonlijk verhaal toe te voegen over de lockdown en de uitbraak van covid-19. Honderdvijftig borduurwerken werden retour gestuurd en zijn aan elkaar genaaid tot één grote stof die in 2021 wordt gepresenteerd in Amsterdam Museum en mogelijk later in het Tropenmuseum, het Fries Museum en JAN Museum. Omdat deelnemers de wens hebben geuit verbonden te blijven, gaat Karimadduchi nu onderzoeken wat deze creatieve gemeenschap precies nodig heeft en wat zijn rol als ontwerper daarin is. Zijn er producten te ontwikkelen en workshops op afstand die een gevoel van verbinding geven? Producten die ook interessant zijn voor andere mensen en bedrijven? Producten waarin eventueel ook migrantenvrouwen een rol kunnen spelen? Tijdens het project zal Karim Adduchi advies inwinnen van business strateeg Shadi Alhakimi en communicatiestrateeg Cibele Maciet Consultancy.

website

karimadduchi.com