<
toekenningen

Deelregeling Digitale cultuur → Productontwikkeling

The Butterfly Effect

Mathilde Renault

€ 14.710

'The Butterfly-Effect' is een experimentele cartografische ervaring die de vorm heeft van een multi-sensorische installatie die speculatief futurisme verkent door middel van digitale cartografieën. Hiermee wordt een toekomst voorgesteld waarin de mensheid elk soort territorium zal kunnen ervaren, ongeacht onze perceptie, tijd en geografie. Het resultaat is een installatie die toeschouwers een zintuiglijke ervaring biedt van een territorium dat alleen bekend is via digitale beelden. Er zal research worden gedaan bij London Museum of Natural History, Dwingeloo radio telescope en ESTEC. Daarnaast zal een online archief worden ontworpen in samenwerking met Rita Fialho (UX-UI designer) waarin essays, wetenschappelijke verslagen, digitale cartographies, videos en experiments worden gepresenteerd die zijn gemaakt tijdens de ontwikkeling van 'The Butterfly Effect'. Tot slot zal een reeks lezingen worden georganiseerd, waarin de verstrengeling tussen synthetische en organische processen wordt onderzocht, met de nadruk op astro-geologie, cartografie, datavisualisatie, kunstmatige intelligentie, sonificatie en de olfactorische industrie.